Dziś otrzymaliśmy do naprawy Porsche Cayenne 3.0 D. Właściciel uskarżał się na znikający płyn chłodniczy. Poprzedni serwis stwierdził prawdopodobne uszkodzenie uszczelki pod głowicą lub głowicy. Przeprowadzone oględziny układu chłodzenia nie dały odpowiedzi na pytanie, gdzie znika płyn. Dopiero zastosowana kamera endoskopowa dała odpowiedz na nurtujące nas pytanie. Czerwony nalot pochodzący z płynu chłodniczego dało się zauważyć pod wymiennikiem chłodzącym olej silnikowy. Po demontażu kolektora ssącego, zespołu EGR oraz wymiennika i wielu drobniejszych elementów, ukazał się winowajca.
Uszkodzeniu uległo uszczelnienie na osi zaworu. Płyn w niewielkich ilościach wydostawał się z układu i odparowywał, pozostawiając barwnik oraz osad.
Osad dzielnie maskował się pod kolektorem ssącym, zespołem EGR i masą kabli, węży oraz rurek. Cała operacja po 6 godz. zakończyła się sukcesem i zadowolony właściciel udał się w drogę do domu.
Najnowsze komentarze