Samochód dotarł do nas jakiś czas temu. Po odpaleniu i oględzinach zewnętrznych odbyła się wstępna diagnostyka silnika. Silnik uruchamiał się bez problemów, pracował względnie równo i bez zająknięcia wkręcał się na obroty. Zmierzone zostało ciśnienie sprężania oraz ciśnienie oleju. Zarówno ciśnienie oleju jak i sprężania odbiegało od nominalnych parametrów podanych przez producenta. Szczególnie w przypadku trzeciego cylindra ciśnienie sprężania było niepokojąco niskie. Po ostygnięciu silnika rozpoczął się proces demontażu zespołu napędowego.
Po kilku godzinach pracy zespół napędowy spoczął na wózku transportowym. Operacja z pozoru błaha okazała się nieco trudniejsza z powodu przeróbek układu wydechowego. Proszę zwrócić uwagę na końcówki układu wydechowego.
Jednostka, którą zdemontowaliśmy, była w dość dużym stopniu zanieczyszczona olejem z powodu wielu wycieków, które nie zostały podczas eksploatacji usunięte. Tak użytkowany silnik zanieczyszcza środowisko naturalne i brzydko pachnie palonym olejem. Dodatkowo wycieki oleju w przypadku silnika chłodzonego powietrzem powodują spore problemy z chłodzeniem i przegrzewaniem silnika. Skutkuje to wzrostem miejscowym temperatury pracy oraz dalszym rozszczelnianiem i degradacją silnika. Proszę zwrócić uwagę na ilości mazi olejowo-piaskowej oklejającej wszystkie elementy zespołu napędowego.
Najnowsze komentarze